ماهیان زینتی و آکواریومی زنده رود

مرجع تخصصی ماهیان آب شور و شیرین

مرجع تخصصی ماهیان آب شور و شیرین

ماهیان زینتی و آکواریومی زنده رود

پرورش دهنده انوای ماهیان آکواریومی
ساخت و تأسیسات سالن پرورش ماهیان آکواریومی
مشاوره پرورشی ماهیان زینتی و آکواریومی

بایگانی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

معرفی ماهی گامبوزیا

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۰ ق.ظ

گامبوزیا 



برخی اوقات به عنوان پشه ماهی یاد می شود به خاطر اعتقاد قلطی متاسفانه هنوز شایع است که آن ها می توانند جوامع پشه را کنترل کنند.

اولین محموله گامبوزیا از خلیج مکزیکو نیوزیلند به استخرهای باغ های گیاه شناسی اوکلند در دهه اول 30 میلادی منتشر شد. اطلاعات کمی در مورد موفقیت انتشار در دسترس است، اما نقل و انتقالات بعدی به Northland، Taranaki، Wellington در دهه 30 مستند است.


گامبوزیا نر



بنابر این گامبوزیا به افزایش دامنه ی انتشار خود در بسیاری از آبراهه های North Island به دلیل معرفی طبیعی و همین طور غیر قانونی ادامه داد.


گامبوزیا ماهی کوچکی با درخشندگی سبز نقره ای است. ماده های بالغ تا 6 سانتی متر و نرها تا 3.5 سانتی متر رشد می کنند. آن ها در 6 هفتگی بالغ می شوند و عمر کوتاهی دارند اما جوامع آن ها زایمان سرعت و مکررا داشته و می توانند خیلی سریع می توانند به تعداد بالا برسند.



گامبوزیا ماده  


              

چه آسیب هایی می توانند داشته باشند؟

گامبوزیا مهاجم بوده و مکررا ماهیان بومی را مورد حمله قرار می دهد، و به چشم ها و باله های آن ها حمله ور می شود. همین طور گامبوزیا با ماهی های بومی برای غذا رقابت می کند و آشکار است که تخم ماهی های بومی را می خورد.

    

یک ماده گامبوزیا می تواند چندین بار در سال زایمان کرده و در هر زایمان حدود 50 بچه به دنیا می آورد، فرزندان نیز م یتوانند در فرصت کمی به اندازه 3 تا 4 هفته به بلوغ برسند. با این رفتار تولیدمثلی قوی می تواند به سرعت بر تعدادی زیادی از ماهی های بومی تسلط پیدا کند و مسیر آبی را همین که معرفی شدند در اختیار بگیرند.